RIO Telematic
20.10.2018

Aktualizovány fotogalerie
11.10.2018

Přehled výrobních řad MAN
24.7.2015

MAN TGS – balík výkonných řešení

Robustní, spolehlivý, silný: Je univerzálně použitelný v těžké trakční dopravě a ve stavebnictví a přesvědčí enormním výkonem, velkým užitečným zatížením a vynikající hospodárností. Díky různým konfiguracím hnacích náprav zvládne tento automobil s hmotností 18 až 44 tun každou výzvu. TGS je vzorovým příkladem v oblasti pohonu všech kol: Ať už má přiřaditelný či trvalý pohon všech kol, nebo lehký pohon MAN HydroDrive® – MAN TGS patří ke světové špičce v terénu a v těžké stavební dopravě.

MAN TGS bezpečně a spolehlivě dopraví do cíle i nejtěžší náklady – na asfaltových silnicích i na nezpevněných štěrkových cestách. O potřebnou dynamiku se starají výkonné motory se vstřikováním Common Rail. Automatizovaný řadicí systém MAN TipMatic® usnadňuje řidiči práci. A díky vynikající kombinaci náprav, motorů a převodovek můžete nakonfigurovat nákladní automobil s pohonem všech kol až 8x8, který projede kamkoliv. Seznamte se s novým nákladním automobilem MAN TGS, který dokáže všechno – jen hospodárněji a daleko efektivněji. ( Fotogalerie)

 

Spolehlivý

Díky bezkonkurenční nabídce náprav a pohonů doveze MAN TGS svůj náklad do cíle bezpečně a včas – a to i tehdy, když se cíl nachází mimo zpevněné silnice nebo je dostupný pouze po štěrkové cestě. Dokonce i na rozbahněných lesních a polních cestách, ve stoupáních nebo na kluzkých vozovkách má MAN TGS dostatečnou trakci. A pokud je vybaven inteligentní technologií MAN HydroDrive® a přiřaditelným pohonem přední nápravy, zvládá každou jízdné situaci s hravou lehkostí.

Vysoké užitečné zatížení

Ať už se jedná o dvounápravový, třínápravový nebo čtyřnápravový automobil, MAN TGS je vždy dokonale připraven na všechny úkoly a požadavky dopravy ve stavebnictví. Díky různým rozvorům a mnoha možnostem konfigurace pro různé výšky točnice návěsu ho můžete přizpůsobit svým individuálním požadavkům. Také montáž nástaveb a přestaveb je díky předvrtaným otvorům rychlá a hospodárná – přitom nemusíte vrtat další otvory.

Vhodný pro různé nástavby

Rovná horní hrana rámu umožňuje bezproblémovou, rychlou a hospodárnou montáž jakékoliv nástavby na automobil MAN TGS. Předem připravené otvory usnadňují plánovanou dodatečnou montáž nástaveb. Volný prostor na rámu za kabinou řidiče lze využít pro další součásti nástavby, například pro hydraulickou ruku. Rám je skvěle připraven pro přesunutí součástí na rámu, aby vyhověl i nejspeciálnějším požadavkům.

Univerzální

Sotva existuje jiný nákladní automobil, který je tak flexibilní jako MAN TGS. Dokonce i výkonný pohon, bezkonkurenční užitečné zatížení a jedinečná ergonomie jsou novým etalonem v těžké trakční dopravě. Ve stavebnictví potřebnou trakci zajišťuje trvalý pohon všech kol nebo přiřaditelný pohon přední nápravy s technologií MAN HydroDrive®. S výkonnými motory a automatizovanou převodovkou MAN TipMatic® se silničním a terénním převodem obstojí nákladní automobil řady TGS na každé cestě. Ani nezpevněné lesní a polní cesty, stoupání a kluzká vozovka mu nezabrání dorazit do cíle.

Efektivita vyžaduje silný pohon

Vozidla MAN plnící emisní normu Euro 6 využívají osvědčené motory, technicky vyspělé součásti a vzájemně sladěné technologie. Nejdůležitějším prvkem jsou výkonné šestiválcové motory. Aby mohly být dosaženy mimořádně nízké emisní hodnoty, používá společnost MAN vstřikování CommonRail, recirkulaci spalin (AGR), selektivní katalytickou redukci (SCR) a filtr částic vznětového motoru (DPF/CRT). Výsledek: Motory MAN v provedení Euro 6 jsou novým etalonem v oblasti nízké spotřeby paliva a mají velmi nízkou spotřebu AdBlue®.

Hnací ústrojí – Na míru pro všechny trakční požadavky:

  • Šestiválcové vznětové motory Common-Rail řady D20 a D26 s výkonem až 480 k plnicí emisní normu Euro 6
  • Díky elektronickému zvýšení točivého momentu TopTorque má řídicí jednotka Powertrain-Manager motoru D26 na obou nejvyšších převodových stupních (11 a 12) k dispozici o 200 Nm více.
  • Přiřaditelný přední pohon MAN HydroDrive®
  • Automatizovaná převodovka MAN TipMatic®
  • bezkonkurenční počet schémat náprav a pohonů až po 8x8

 

Motorizace Zdvihový objem
D1556 9,0 l
243 kW (330 HP), 1 600 Nm  
265 kW (360 HP), 1 700 Nm  
294 kW (400 HP), 1 800 Nm  
D2676 12,4 l
309 kW (420 HP), 2 100 Nm  
338 kW (460 HP), 2 300 Nm  
368 kW (500 HP), 2 500 Nm  

Od 1. ledna 2014 platí v Evropě pro všechna nově schválené nákladní automobily emisní norma Euro 6. Při plnění náročných požadavků této normy vložila společnost MAN veškeré umění inženýrů do vývoje motorů v provedení Euro 6. Společnost MAN už léta úspěšně sériově nasazuje klíčové technologie, jako jsou Common Rail, recirkulace spalin (AGR), selektivní katalytická redukce a filtr částic vznětového motoru (DPF/CRT). V provedení Euro 6 společnost MAN spojila a optimálně sladila vyspělé technologie. Výsledkem je, že motory MAN patří i v provedení Euro 6 mezi agregáty s nejnižší spotřebou.

Převodovka – Jak se „řadí“ efektivita

V případě nákladních automobilů MAN TGS máte na výběr z prvotřídních alternativ převodovky: Manuální převodovka se 16 převodovými stupni a systémem Servo Shift, který vyžaduje malou sílu při řazení a má krátké dráhy řazení, je nabízena v provedení Overdrive a Direktdrive. Volitelně je k dispozici funkce MAN ComfortShift. Spojka se během jízdy ovládá pomocí tlačítka na hlavici řadicí páky. Řazení je tak efektivní, aniž by bylo nutné ovládat spojkový pedál. Tempomat zůstává při řazení pomocí funkce ComfortShift aktivní.

Více trakce, více flexibility, více užitečného zatížení, více bezpečnosti: MAN HydroDrive® je skutečnou přidanou hodnotou. Jedno otočení spínače uzávěrky stačí, aby se během jízdy připojil hydrostatický pohon přední nápravy. Systém MAN HydroDrive® je ideální pro silniční vozidla s příležitostným použitím v terénu a pro situace, ve kterých je nutná vyšší trakce. Geniálně jednoduchá, robustní a na údržbu nenáročná technika HydroDrive® je, co se týká spotřeby paliva, srovnatelná s konvenčním pohonem zadní nápravy a oproti klasickému pohonu všech kol je těžší o pouhých 300 kg.

Přeřaďte na vyšší efektivitu: MAN TipMatic® – i v terénu

Automatizovaná dvanáctistupňová převodovka MAN TipMatic® je dokonalým spojením pohodlí a efektivity. Převodovka může pracovat plně automaticky, nebo ji řidič může ovládat ručně pomocí páky na volantu. Spojkový pedál odpadá, řadicí páka už není nutná. Pozornost řidiče není odváděna od řízení a ten se může soustředit na dění na silnici. Vyšší dynamiku zajistí funkce kick down.

MAN TipMatic® s terénním režimem

Převodovka MAN TipMatic® s terénním režimem je speciálně přizpůsobena použití na stavbách. Tak může TGS i v terénu jezdit v pohodlném automatickém provozu. Rozhodující přitom je strategie s rychlými časy řazení. Převodový stupeň je zařazen co nejdéle, aby nedocházelo ke zbytečnému řazení vyšších a nižších převodových stupňů při téměř konstantní rychlosti. Při rozjíždění je k dispozici vyšší točivý moment. Rychlé vypínání a zapínání spojky má navíc tu výhodu, že uvázlý nákladní automobil můžete uvolnit jednoduchým rozhoupáním.

Výhody:

  • Optimální trakce, vysoká jízdní stabilita a bezpečnost na kluzkých silnicích a v obtížném terénu
  • Trvalý nebo přiřaditelný pohon všech kol, podle přání
  • Rozvodovka MAN se silničním a terénním převodem
  • Elektronická rozvodovka a řízené uzávěrky (VSM) pro optimální způsob jízdy v terénu
  • MAN TipMatic® Offroad s optimální strategií řazení pro použití v terénu
  • MAN EasyStart pro jednoduché a bezpečné rozjíždění ve stoupáních

MAN TipMatic® 2 s novými funkcemi převodovky

Automatizovaná převodovka MAN TipMatic® 2 nabízí tři nové funkce pro úsporu paliva a vyšší efektivitu.

Idle Speed Driving umožňuje pohodlnou jízdu při volnoběžných otáčkách. Díky této funkci může řidič nákladního automobilu řadit mimořádně přesně a citlivě, nebo pohodlně splynout s hustým provozem na dálnici.

Funkce Speed Shifting umožňuje převodovce MAN TipMatic® 2 rychlejší řazení mezi třemi nejvyššími převodovými stupni 10, 11 a 12. Převodovka tak ve stoupání rychleji přeřadí nižší převodový stupeň a doba přerušení záběru je kratší. Vozidlo si tak zachovává vyšší hybnost a šetří palivo.

Funkce převodovky EfficientRoll šetří palivo díky využívání mírných klesání k odpojování motoru. Je tak určena zejména pro mírně klesající úseky dálnic a rychlostních silnic.

Spolehlivý podvozek

MAN TGS v terénu

Dvou-, tří- a čtyřnápravový MAN TGS zvládne skvěle každou práci. Typ TGS navíc nabízí velký výběr zatížení přední nápravy, kombinace listových pružin a vzduchového odpružení nebo plně vzduchové odpružení, různé výšky točnice sedlového tahače pro návěsy Euro a objemové návěsy.

Společnost MAN dodává typ TGS s normální výškou, se střední výškou s dobrou světlou výškou, v provedení pro pohon všech kol a verze Ultra low s extrémně nízkou horní hranou rámu pro objemovou přepravu.

Rozmístění součástí

  • Osvědčená technika SCR systému MAN AdBlue® je v provedení Euro 6 doplněn o uzavřený systém filtru částic CRT.
  • Součástí tlumiče výfuku je systém CRT a SCR.
  • Nádrž AdBlue® je samostatnou nádrží a je umístěna na levé straně vozidla. V případě sedlových tahačů je společně se schránkou akumulátoru dobře chráněná pod stupátkem na pracovní plošinu.
  • Čerpací modul AdBlue® je vyhřívaný.


Vše má zde své místo – kromě kompromisů. Od barevného displeje s vysokým rozlišením, přes novou, intuitivní koncepci spínačů a ovládání po velké množství vylepšení v prostoru pro odpočinek – při novém uspořádání vnitřního prostoru jsme mysleli za vás skutečně na vše.

kabina MAN TGS

Kabina LX

Kabina LX vozu MAN TGS nabízí značný obytný komfort, velkorysý prostor a optimální přehled. Řidič může využívat kompletní výšku pro stání a v případě potřeby rozšířit zadní prostor dodatečným lůžkem. Okno za sloupkem B umožňuje dennímu světlu vstoupit do interiéru a zlepšuje zorný úhel doleva dozadu.

Díky velmi lehké kabině vás vůz přesvědčí také svou hospodárností: Příď vozidla byla kvůli normě EURO 6 aerodynamicky optimalizována a vybavena zvětšenými otvory pro chladicí vzduch v nárazníku. Zlepšilo se tak nejen proudění vzduchu chladičem, ale také se snížila spotřeba paliva.



 

Výhody pro řidiče:

  • Nízká nástupní výška
  • Vnitřní výška před sedadlem spolujezdce umožňuje stání
  • Dostatečné odkládací prostory pro zavazadla a potraviny
  • Široký výhled a přehledné uspořádání pracoviště řidiče
  • Pohodlná lůžka pro příležitostné jízdy se dvěma řidiči

Výhody pro podnikatele:

  • Nízká vlastní hmotnost zvyšující užitečné zatížení
  • Příznivý odpor vzduchu (a tím i spotřeba paliva) díky užší čelní ploše a flexibilní použití díky odpovídajícím návěsům

Poznámka: provedení kabiny pro řidiče Euro 5

  • Pracovní komfort
  • Obytný komfort

 

Více vně – více uvnitř

Vně na vás čeká zlepšená aerodynamika a příjemný vzhled, uvnitř přijdou řidiči vhod kvalitní sedadla a propracovaná ergonomie. Osvědčená kabina pro dálkovou přepravu přesvědčí velkým pohodlím a pohodlnou dvoustupňovou nástupní výškou.

 

Kabina vybavená velkým lůžkem a četnými variantami odkládacích možností je předurčena pro použití na delších trasách. Pro příležitostné jízdy se spolujezdcem je integrované druhé lůžko.

Úzké okno za sloupkem B umožňuje dennímu světlu vstoupit do interiéru a umožňuje při zajíždění do úzkých vjezdů zlepšit zorný úhel doleva dozadu.

 

Více ergonomie a stylu

Neoslňující kontrolky jsou dobře viditelné, ovládací prvky jsou logicky uspořádány a snadno dostupné. Vše nejdůležitější máte po ruce díky sériovému multifunkčnímu volantu. Aniž byste museli pouštět volant, můžete vyvolat informace o vozidle, přijmout příchozí hovory a změnit nastavení rádia. Kabina LX je zvlášť vhodná na stavbu, pro cisternová a silážní vozidla, ale také pro přepravu zmrazených potravin, nápojů a stavebních materiálů.

Nastupte a usedněte:

  • Stylové prostředí, kvalitní materiály
  • Ergonomická kabina řidiče s neoslňujícími přístroji a multifunkční volant
  • Centrální přístroj s displejem LCD a intuitivním procházením nabídky
  • Sedadla s tvarem přizpůsobeným tvaru těla a s individuálními možnostmi nastavení
  • Automatická klimatizace udržující dokonalou teplotu v interiéru
  • Na přání nezávislé topení

Kabina L

Dlouhá kabina L nákladního automobilu MAN TGS je optimálně přizpůsobena požadavkům dopravy ve stavebnictví. Kromě nízké nástupní výšky nabízí řidiči vynikající široký výhled a flexibilní vybavení pro krátké pauzy nebo delší odpočinek. Díky velmi lehké kabině vás vůz přesvědčí také svou hospodárností: Příď vozidla byla kvůli normě EURO 6 aerodynamicky optimalizována a vybavena zvětšenými otvory pro chladicí vzduch v nárazníku. Zlepšilo se tak nejen proudění vzduchu chladičem, ale také se snížila spotřeba paliva.



 

Výhody pro řidiče:

  • Nízká nástupní výška
  • Široký výhled a přehled z pracoviště řidiče
  • Optimální manipulace za stísněných podmínek díky malé vnější šířce (2 240 mm)
  • Pohodlná postel pro pauzu a odpočinek
  • Úložné prostory pro zavazadla a proviant

Výhody pro podnikatele:

  • Nízká vlastní hmotnost, díky tomu vyšší užitečné zatížení
  • Nízký odpor vzduchu (např. ve spojení s cisternovým návěsem) díky malé čelní ploše (nízká spotřeba paliva)
  • Flexibilní použití
  • Dobré možnosti přestavby (chladicí agregát)
  • Možnost pohodlného přenocování v kabině při vícedenních cestách
  • Pracovní komfort
  • Obytný komfort

 

Více vně – více uvnitř

Vně na vás čeká zlepšená aerodynamika a příjemný vzhled, uvnitř přijdou řidiči vhod kvalitní sedadla a propracovaná ergonomie. Osvědčená kabina pro dálkovou přepravu přesvědčí velkým pohodlím a pohodlnou dvoustupňovou nástupní výškou.

 

Vybavena velkým lůžkem a četnými variantami odkládacích možností je předurčena pro použití na středních trasách.

Úzké okno za sloupkem B umožňuje dennímu světlu vstoupit do interiéru a umožňuje při zajíždění do úzkých vjezdů zlepšit zorný úhel doleva dozadu.

 

Více ergonomie a stylu

Neoslňující kontrolky v kabině jsou dobře viditelné, ovládací prvky jsou logicky uspořádány a snadno dostupné. Aniž by řidič musel pouštět volant, může vyvolat informace o vozidle, přijmout příchozí hovory a změnit nastavení rádia. Kabina L je zvlášť vhodná na stavbu, pro cisternová a silážní vozidla, ale také pro přepravu zmrazených potravin, nápojů a stavebních materiálů.

 

Nastupte a usedněte:

  • Stylové prostředí, kvalitní materiály
  • Ergonomická kabina řidiče s neoslňujícími přístroji a multifunkční volant
  • Centrální přístroj s displejem LCD a intuitivním procházením nabídky
  • Sedadla s tvarem přizpůsobeným tvaru těla a s individuálními možnostmi nastavení
  • Automatická klimatizace udržující dokonalou teplotu v interiéru
  • Na přání nezávislé topení

Kabina M

Kabina M je novým etalonem. Díky svým příznivým rozměrům a velkorysému řešení odkládacích polic. Díky výhodným rozměrům a malé vlastní hmotnosti je možné konfigurovat vozidla, jako jsou domíchávače, sklápěče, kontejnerová vozidla, čerpadla na beton a mrazicí vozy, s velkým užitečným zatížením. Při tom všem nabízí lehká a cenově výhodná kabina M nejvyšší funkčnost, komfort a dobrý výhled do okolí. Řidič a spolujezdec ocení zejména pohodlnou nástupní výšku. Okno za sloupkem B umožňuje dennímu světlu vstoupit do interiéru a zlepšuje zorný úhel doleva dozadu.



 

Výhody pro řidiče:

  • Nízká nástupní výška
  • Nejlepší výhled kolem vozidla
  • a přehled z pracoviště řidiče (boční okna za sloupkem B, možnost dvojdílného okna v zadní stěně)
  • Optimální manipulace za stísněných podmínek díky malé vnější šířce (2 240 mm)
  • Snadná kontrola sklopné korby díky stavební stupačce na předním blatníku na straně řidiče, rukojeť na střeše kabiny

Výhody pro podnikatele:

  • Nízká vlastní hmotnost, díky tomu vyšší užitečné zatížení
  • Flexibilní využití bez omezení ložné délky
  • Dobré možnosti přestavby (jeřáb)

Mnoho praktických detailů

Kartáčované hliníkové ozdobné lišty, povrchy z lisovaného plastu, saténově chromovaná dveřní madla: Pracoviště řidiče vyniká výbornou ergonomií a kvalitním designem. Stanoviště řidiče je projektováno pro pohodlnou a bezpečnou obsluhu a důsledně se přizpůsobuje potřebám řidiče. Antireflexní displej LCD ve sdruženém přístroji poskytuje řidiči důležité informace.

Pro ergonomické a komfortní sezení je k dispozici široký výběr sedadel až po nejvyšší model vzduchem odpruženého klimatizovaného sedadla. Praktické detaily, například velký počet odkládacích přihrádek, omyvatelné vnitřní obložení dveří a přípojka stlačeného vzduchu umožňující jednoduché čištění, doplňují ergonomii prostoru.

 

Perfektní pro hlášení dopravních problémů a pro zábavu

Vrchol nabídky představuje nový radiopřijímač MAN Media Truck (MMT) Advanced. Systém infotainment je vybaven velkým barevným dotykovým displejem, navigací pro nákladní automobily, rozhraním Bluetooth a vstupy USB/AUX-In.

 

Bezpečná pracoviště jsou pohodlná

Vyjímatelný chladicí box je praktický pro údržbu a na přání může být dodán se sklopnými dveřmi.

Efektivní je ten, kdo bezpečně dojede do cíle

Bezpečnost Spolehlivosti a efektivity v dopravním oboru lze dosáhnout jen tehdy, pokud se vyhnete situacím s nebezpečím dopravní nehody.

Proto společnost MAN klade nejvyšší prioritu vývoji inovačních bezpečnostních systémů.

Bezpečnostní součásti v nákladním automobilu MAN TGS

Elektronický stabilizační program (ESP)
MAN BrakeMatic®
Bezúdržbový brzdový systém
Digitální indikace zatížení náprav
Svahová brzda jako rozjezdový asistent při použití v terénu
Brzda řízení pro skvělou obratnost

Efektivita při přepravě: Program pro efektivní a udržitelnou mobilitu

Efektivní hospodárnost vyžaduje bez problémů fungující mobilitu. Abyste šetřili cenné energetické zdroje, musí užitková vozidla jezdit co nejúsporněji. Společnost MAN Truck & Bus se nesoustředí jen na úspory paliva, ale nabízí svým zákazníkům také rozsáhlý program pro snížení celkových nákladů na vlastnictví (TCO).

Pohon
Lehká konstrukce
Aerodynamika
MAN TipMatic®
MAN Finance

Servisní smlouvy MAN dostupné po celé Evropě

Odborná údržba a profesionální opravy zvyšují bezpečnost a prodlužují životnost vozidla. V případě nutnosti servisu by na prvním místě měl být autorizovaný servis MAN, protože zákazníkům nabízí spolehlivý a kvalitní servis. Díky smlouvám o údržbě a servisním smlouvám MAN mají provozovatelé vozidel spolehlivost na své straně: mohou se soustředit na svůj hlavní obor činnosti, protože servis vyřídí společnost MAN. Aby byla vaše mobilita zajištěna i v zahraničí, servisní smlouvy MAN Comfort, ComfortPlus, ComfortRepair a ComfortSuper jsou nyní dostupné po celé Evropě. V závislosti na typu smlouvy může být i v zahraničí prováděna pravidelná údržba, zákonem předepsané kontroly nebo odstraňování závad vzniklých běžným provozním opotřebením vozidla. Regionální servisní stanice MAN se přitom postarají o všechna přání týkající se vozového parku zákazníka.

Skvělá nabídka služeb

V segmentu dálkové přepravy nabízí společnost MAN rozsáhlou nabídku služeb, které v kombinaci s efektivními technologiemi snižují celkové provozní náklady:

  • MAN Service: ComfortSuper
  • MAN Communication
  Přihlásit