RIO Telematic
20.10.2018
Aktualizovány fotogalerie
11.10.2018
Přehled výrobních řad MAN
24.7.2015
|
|
|
|
MAN TGX – optimální řešení pro dálkovou přepravu
Ve vnitrostátní a mezinárodní dálkové přepravě jsou efektivita a produktivita rozhodujícími faktory, abyste obstáli v celosvětové konkurenci. Vozidlo pro dálkovou přepravu MAN TGX je novým etalonem mezi těžkými nákladními automobily a splňuje nejvyšší požadavky na pohodlí, hospodárnost a dynamiku. Seznamte se s nákladním automobilem MAN TGX a dosáhněte svých cílů ještě bezpečněji, rychleji a efektivněji. ( Fotogalerie)
Spolehlivý
Vždy až do cíle: S nákladním automobilem MAN TGX máte na své straně partnera, na kterého se můžete kdykoliv spolehnout. Neboť moderní motory se vstřikováním Common Rail kromě nižší spotřeby paliva nabízejí také delší životnost. Vozidlo pro dálkovou přepravu MAN TGX vás díky vzájemně skvěle přizpůsobenými technickými opatřeními přesvědčí, že i provedení Euro 6 dokáže dosáhnout vynikající spotřeby předchozího provedení Euro 5. Kromě toho dokáže nákladní automobil v provedení Euro 6 udělat dojem dlouhodobou životností a srovnatelnými náklady na údržbu a opravy.
Vhodný pro různé nástavby
Dokonalý rám s dlouhou životností: Rám nákladního automobilu MAN TGX je vyroben z vysokopevnostní jemnozrnné oceli. Díky tomu má rám mimořádně vysokou pevnost v ohybu a je velmi lehký. Je tak vhodnější pro různé nástavby: Společnost MAN nabízí široké spektrum konfigurací s různými rozvory náprav, různými výškami točnice návěsu a různými návěsy v provedení Euro a objemovými návěsy. Hustě rozmístěné otvory umožňují bezproblémovou, rychlou a hospodárnou montáž nástaveb, aniž by bylo nutné vrtat dodatečné otvory.
Pohodlný
Po celém světě na cestách v automobilu MAN TGX jako doma: Individuálně volitelné kabiny automobilu MAN TGX ve velikostech XXL, XLX a XL dokáží splnit každé přání, co se týká obytného komfortu a dostatku místa. Počínaje optimální výškou stání přes kvalitní lůžka s lamelovým roštem a vícezónovou matrací ze studené pěny až po 200litrový úložný prostor pro zavazadla: Prostorová koncepce nákladního automobilu MAN TGX je dokonale přizpůsobená potřebám řidiče. K tomu patří také vynikající informační a zábavní systém, optimalizovaná klimatizace a chladicí box se sklopným stolkem.
Hospodárný
Maximální výkon při minimální spotřebě: Tento požadavek dokáže MAN TGX splnit díky nepřekonatelné efektivitě. Takže ani v provedení Euro 6 nedošlo ke zvýšení spotřeby, MAN zlepšil aerodynamiku a design vozidla pro dálkovou přepravu. Díky lehké konstrukci se hmotnost nákladního automobilu zvýšila pouze o necelých 200 kg. MAN tak dokázal v případě provedení Euro 6 ještě zvýšit náskok v užitečném zatížení proti konkurenci. Právě tak bezkonkurenční je spotřeba paliva šestiválcového motoru s chlazenou recirkulací spalin, filtrem částic, katalyzátorem a velmi dlouhou životností. Rovněž prodloužená zadní náprava přispívá k úspoře paliva.
Efektivita vyžaduje silný pohon
V dálkové přepravě to znamená dát plný plyn, jen s palivem je to naopak. Protože náklady na palivo zpravidla tvoří třetinu celkových provozních nákladů, můžete s efektivními motory hodně ušetřit. Inovační motory MAN vytěží z každého litru paliva více kilometrů.
Nová kombinace osvědčené techniky
-
Na výběr jsou šestiválcové motory Common-Rail řady D20 a D26 s výkonem 360 k až 480 k v provedení Euro 6 a nové řadové šestiválcové motory D38 s výkonem 520, 560 nebo 640 k* v provedení Euro 6.
- Vstřikovací systém Common Rail omezuje množství částic vznikajících v motoru.
- Recirkulace spalin AGR snižuje množství oxidů dusíku v motoru.
- Dvoustupňové přeplňování optimalizuje nastavení v motoru v provedení Euro 6. Tím se dosahuje lepších emisních hodnot v širokém otáčkovém rozsahu.
- Nízkoteplotní chladicí systém (NTK) s vlastním chladicím okruhem zvyšuje účinnost chlazení stlačeného vzduchu v motorech v provedení Euro 6. Kvůli vyššímu přivedenému teplu z AGR a dvoustupňovému přeplňování je nutné výkonnější chlazení stlačeného vzduchu.
- Díky elektronickému zvýšení točivého momentu TopTorque má řídicí jednotka Powertrain-Manager motoru D26 na obou nejvyšších převodových stupních (11 a 12) k dispozici o 200 Nm více.
Motorizace
|
Zdvihový objem
|
D1556
|
9,0 l
|
243 kW (330 HP), 1 600 Nm
|
|
265 kW (360 HP), 1 700 Nm
|
|
294 kW (400 HP), 1 800 Nm
|
|
D2676
|
12,4 l
|
309 kW (420 HP), 2 100 Nm
|
|
338 kW (460 HP), 2 300 Nm
|
|
368 kW (500 HP), 2 500 Nm
|
|
D3876
|
15,2 l
|
397 kW (540 HP), 2 700 Nm
|
|
427 kW (580 HP), 2 900 Nm
|
|
471 kW (640 HP), 3 000 Nm
|
|
Od 1. ledna 2014 platí v Evropě pro všechna nově schválené nákladní automobily emisní norma Euro 6. Při plnění náročných požadavků této normy vložila společnost MAN veškeré umění inženýrů do vývoje motorů v provedení Euro 6. Společnost MAN už léta úspěšně sériově nasazuje klíčové technologie, jako jsou Common Rail, recirkulace spalin (AGR), selektivní katalytická redukce a filtr částic vznětového motoru (DPF/CRT). V provedení Euro 6 společnost MAN spojila a optimálně sladila vyspělé technologie. Výsledkem je, že motory MAN patří i v provedení Euro 6 mezi agregáty s nejnižší spotřebou.
Převodovka – Jak se „řadí“ efektivita
V případě nákladních automobilů MAN TGX máte na výběr prvotřídních alternativy: Manuální převodovka se 16 převodovými stupni a systémem Servo Shift, který vyžaduje malou sílu při řazení a má krátké dráhy řazení, v provedení Overdrive a Direktdrive. Volitelně je k dispozici systém řazení MAN ComfortShift. Spojka se během jízdy ovládá pomocí tlačítka na hlavici řadicí páky. Řazení je tak efektivní, aniž by bylo nutné ovládat spojkový pedál. Tempomat zůstává při řazení pomocí funkce ComfortShift aktivní.
MAN TipMatic® – Optimální bezpečnost díky jednoduchému ovládání
V hektickém městském provozu, při manipulaci, ve stoupáních a klesáních nebo při hledání správné cesty se řidič nemusí starat o řazení, ale může se plně soustředit na dění na silnici. V dlouhých dálničních stoupáních převodovka MAN TipMatic® včas přeřadí na správný převodový stupeň. Také při jízdě v klesání nabízí systém vyšší bezpečnost přepravy: Pokud je zapnutá motorová brzda, automatická převodovka samočinně zařadí optimální rychlostní stupeň a tím je k dispozici plná brzdná síla motorové brzdy MAN EVB.
Volitelně je k dispozici převodovka MAN TipMatic® Fleet pracující v automatickém režimu nebo MAN TipMatic® Profi. Převodovka MAN TipMatic® Profi pracuje plně automaticky, nebo se ovládá ručně pákou na volantu. Kromě toho je k dispozici funkce kick-down. Dvanáctistupňový systém řazení disponuje optimální strategií řazení, která výrazně snižuje spotřebu nafty.
MAN TipMatic® 2 s novými funkcemi převodovky
Automatizovaná převodovka MAN TipMatic® 2 nabízí tři nové funkce pro úsporu paliva a vyšší efektivitu.
Idle Speed Driving umožňuje pohodlnou jízdu při volnoběžných otáčkách. Díky této funkci může řidič nákladního automobilu řadit mimořádně přesně a citlivě, nebo pohodlně splynout s hustým provozem na dálnici.
Funkce Speed Shifting umožňuje převodovce MAN TipMatic® 2 rychlejší řazení mezi třemi nejvyššími převodovými stupni 10, 11 a 12. Převodovka tak ve stoupání rychleji přeřadí nižší převodový stupeň a doba přerušení záběru je kratší. Vozidlo si tak zachovává vyšší hybnost a šetří palivo.
Funkce převodovky EfficientRoll šetří palivo díky využívání mírných klesání k odpojování motoru. Je tak určena zejména pro mírně klesající úseky dálnic a rychlostních silnic.
Na přání odlehčovací brzdění bez opotřebení
Kompaktní odlehčovací brzda (intardér) integrovaná do skříně převodovky je hospodárnou volbou pro použití v dálkové přepravě. Má malou hmotnost, je bezúdržbová a nabízí ekonomické výhody, jako je šetrnost vůči provozní brzdě a vyšší průměrná rychlost dopravy. Díky minimálním ztrátám způsobeným prouděním vzduchu a volnoběžným ztrátám odlehčovací brzda navíc šetří palivo. Na přání je pro speciální použití k dispozici MAN PriTarder®, první do chladicího okruhu integrovaný primární retardér na světě, dosahující maximálního brzdného výkonu i při pomalé jízdě.
Stabilní podvozek
Mezinárodní dálková přeprava má mnoho tváří. MAN TGX také. Společnost MAN nabízí celé spektrum řešení pro splnění všech požadavků a úkolů kladených na vozidla. Sedlové tahače TGX jsou nabízeny ve dvounápravovém provedení se dvěma různými rozvory, s mnoha přípustnými zatíženími přední nápravy, s kombinací listových pružin a vzduchového odpružení nebo plně vzduchovým odpružením a různými výškami točnice sedlového tahače pro návěsy Euro a objemové návěsy. Sedlové tahače TGX jsou k dispozici také v třínápravovém provedení s různými rozvory a výškami, s tlačenou nebo vlečenou nápravou.
Vhodnost pro různé nástavby – dobrý rám, stabilní základ
Rám vyrobený z vysokopevnostní jemnozrnné oceli spojuje vysokou pevnost v krutu a ohybu s nízkou hmotností a mimořádnou vhodností pro montáž různých nástaveb. Úplně volná horní hrana rámu umožňuje bezproblémovou, rychlou a hospodárnou montáž jakékoliv nástavby. Hustá síť otvorů umožňuje pozdější montáž nástaveb bez zdlouhavého vrtání. Moderní koncepce lakování ekologickými vodou ředitelnými laky zaručuje spolehlivou ochranu proti korozi součástí rámu a podvozku.
Tři konstrukční výšky vozidla
Společnost MAN dodává typ TGX s normální výškou, se střední výškou s dobrou světlou výškou, a mimořádně plochou verzi (Ultra low) s extrémně nízkou horní hranou rámu pro objemovou přepravu.
Pohodlí a bezpečnost
Všechny součásti podvozku TGX jsou optimálně sladěné z hlediska pohodlí, bezpečnosti a optimální hospodárnosti. Hypoidní hnací náprava přesvědčí nízkou hmotností, vysokou nosností, velkým výkonovým rozsahem a dlouhými intervaly výměny oleje až 500 000 km. Všechny nápravy jsou vybaveny systémem HUB-Unit, která umožňuje jednoduchou a rychlou výměnu brzdových kotoučů. Tím se zkrátí prostoje a sníží servisní náklady.
Práce s dobrým odpružením
Společnost MAN nabízí pro typ TGX celou řadu možností odpružení: od listových pružin přes kombinaci listových pružin a vzduchového odpružení až po plně vzduchové odpružení. Robustní odpružení pomocí listových parabolických pružin s příznivou hmotností, speciálně nastavené tlumiče a stabilizátory bodují dobrou příčnou stabilizací a skvělým držením stopy. Elektronická regulace vzduchového odpružení ECAS zaručuje konstantní světlou výšku nezávisle na zatížení. Pokud chcete přesně nastavit výšku rámu, podvozek může být snížen o 90 mm anebo zvýšen o 190 mm. Paměťová funkce umožňuje vyvolání dvou různých výšek, které lze jednoduše ovládat stiskem tlačítka.
Náprava X představuje technickou rafinovanost. Spojuje trojúhelníkové rameno a stabilizátor do jedné součásti. Výhody: Vynikající jízdní stabilita, držení stopy a příčná stabilita, nízká hmotnost vozidla a tím i vyšší užitečná hmotnost.
* pouze v oblasti přepravy těžkých nákladů
Od optimalizovaného držáku na kelímek, přes barevný displej s velkým rozlišením až po praktický chladicí box: V našem novém interiéru jsme mysleli na vše, abyste se cítili dobře.
Kabina XXL
Velký, větší, XXL. Kabina XXL je kabinou s největším prostorem v Evropě. Výška pro stání 2 100 mm, dvě komfortní lůžka, univerzální odkládací a úložné prostory – kabina nabízí v mezinárodní dálkové přepravě maximální pohodlí a optimální volnost pohybu.
Výhody pro řidiče:
- Velká plocha lůžek
- Nevídaný dojem ze vzdušného vnitřního prostoru
- Světlý interiér díky mimořádně vysokému čelnímu sklu
- Neomezený prostor nad hlavou díky nízkému motorovému tunelu
- Pro nejvyšší nároky na vybavení a exkluzivitu
- Maximální obytný komfort, zejména na velmi dlouhých trasách (doba jízdy v dálkové přepravě až 3 týdny)
Výhody pro podnikatele:
- Maximální motivace pro řidiče vašeho vozového parku, i na silnicích
- Největší zlepšení pověsti a prestiže podniku
- Vozidlo lze používat v režimu se 2 řidiči
Poznámka: provedení kabiny pro řidiče Euro 5
- Pracovní komfort
- Obytný komfort
|
Přehled dokonalosti
Přehledné indikátory, logicky uspořádané a snadno dosažitelné ovládací prvky. Lze plynule nastavovat výšku a sklon multifunkčního volantu s možností vyklopení vzhůru. Ergonomickou dokonalost prokazuje každičký detail od nového sériového rádia MAN Media Truck (MMT) Advanced s volitelným navigačním systémem, kanálem pro příjem dopravních hlášení (TMC – Traffic Message Channel) a velkým barevným displejem až po mnoho praktických odkládacích přihrádek.
|
|
Uprostřed je umístěn centrální přístroj s displejem LCD, který řidiči zobrazuje všechny aktuálně důležité informace. Intuitivní procházení nabídky prostřednictvím ovládání na multifunkčním volantu umožňuje rychle a jednoduše vyvolat různé provozní stavy a servisní informace o vozidle.
|
|
Zádová výztuha pro truckera
Pokud máte za sebou dlouhý den, neměli byste to cítit v zádech. Z tohoto důvodu vás typ TGX rozmazluje mimořádně kvalitními ergonomickými sedadly. Díky všestranným možnostem nastavení, jako je pneumatické nastavení výšky a nastavení vertikální tlumení, můžete individuálně nastavit polohu sedadla. A kdo má rád ještě více pohodlí, dopřeje si navíc vyhřívání sedadla, pneumatickou bederní opěrku, nastavení bočního obrysu a v oblasti ramen, hydraulické tlumené horizontální odpružení nebo nastavitelnou hloubku sedáku. Nepřekonatelné je klimatizované sedadlo, které v sedáku a opěradle vytváří temperovaný proud vzduchu pro příjemný pocit tepla. V horku vás osvěží nevytápěný proud vzduchu. Sedadlo spolujezdce lze nastavit až do odpočinkové polohy – ideální pro malou přestávku.
|
|
Příjemné pracovní prostředí, a to doslova
O příjemné klima na palubě nákladního automobilu MAN TGX se stará klimatizace s automatickou regulací teploty. Pracuje velmi tiše a proud vzduchu je rovnoměrně rozdělován, aniž by vznikal průvan. Společnost MAN rovněž nabízí nezávislé naftové topení s termostatem. Kromě toho je k dispozici nezávislá klimatizace, která udržuje teplotu na předvolené hodnotě, i když motor vozidla neběží.
|
Kabina XLX
Plná výška pro stání, plný komfort: Kabina XLX je optimálně přizpůsobená flotilovému segmentu, kabina pro dálkovou přepravu par excellence. Kabina nabízí velkorysý prostor, příjemné prostředí a praktické odkládací přihrádky. Sériově je kabina vybavena komfortním lůžkem, na přání může být namontováno druhé lůžko.
Výhody pro řidiče:
- Velký a široký interiér
- Velká plocha lůžek
- Snadno dostupné odkládací přihrádky nad čelním sklem
- Nízký motorový tunel – plná výška pro stání v celé kabině
- Velká nabídka úložných prostor pro dlouhé trasy
Výhody pro podnikatele:
- Kabina vhodná pro všechny typy návěsů
- Ve spojení s příslušným návěsem nízký odpor vzduchu (nízká spotřeba paliva) ve srovnání s kabinou XXL díky nízké čelní ploše
- Vnější výška nižší než v případě kabiny XXL – jednodušší možnost přestavby (např. chladicí agregát)
- Nižší hmotnost oproti kabině XXL a tím vyšší užitečné zatížení
- Bezproblémový další prodej díky univerzální použitelnosti
Poznámka: provedení kabiny pro řidiče Euro 5
- Pracovní komfort
- Obytný komfort
|
Přehled dokonalosti
Řidič je ten, kdo se stará o efektivitu. Pro spolehlivou přepravu a bezpečný a ekonomický způsob jízdy je rozhodující jeho výkon za volantem. Výkon bude dobrý, pokud je k tomu pracoviště dokonale zařízeno.
|
Přehledné indikátory, logicky uspořádané a snadno dosažitelné ovládací prvky. Lze plynule nastavovat výšku a sklon multifunkčního volantu s možností vyklopení vzhůru. Ergonomickou dokonalost prokazuje každičký detail od nového sériového rádia MAN Media Truck (MMT) Advanced s volitelným navigačním systémem, kanálem pro příjem dopravních hlášení (TMC – Traffic Message Channel) a velkým barevným displejem až po mnoho praktických odkládacích přihrádek. Uprostřed je umístěn centrální přístroj s displejem LCD, který řidiči zobrazuje všechny aktuálně důležité informace. Intuitivní procházení nabídky prostřednictvím ovládání na multifunkčním volantu umožňuje rychle a jednoduše vyvolat různé provozní stavy a servisní informace o vozidle.
|
|
Zádová výztuha pro truckera
Pokud máte za sebou dlouhý den, neměli byste to cítit v zádech. Z tohoto důvodu vás typ TGX rozmazluje mimořádně kvalitními ergonomickými sedadly. Díky všestranným možnostem nastavení, jako je pneumatické nastavení výšky a nastavení vertikální tlumení, můžete individuálně nastavit polohu sedadla. A kdo má rád ještě více pohodlí, objedná si navíc vyhřívání sedadla, pneumatickou bederní opěrku, nastavení bočního obrysu a v oblasti ramen, hydraulické tlumené horizontální odpružení nebo nastavitelnou hloubku sedáku. Nepřekonatelné je klimatizované sedadlo, které v sedáku a opěradle vytváří temperovaný proud vzduchu pro příjemný pocit tepla. V horku vás osvěží nevytápěný proud vzduchu. Sedadlo spolujezdce lze nastavit až do odpočinkové polohy – ideální pro malou přestávku.
|
|
Příjemné pracovní prostředí, a to doslova
O příjemné klima na palubě nákladního automobilu MAN TGX se stará klimatizace s automatickou regulací teploty. Pracuje velmi tiše a proud vzduchu je rovnoměrně rozdělován, aniž by vznikal průvan. Společnost MAN rovněž nabízí nezávislé naftové topení s termostatem. Kromě toho je k dispozici nezávislá klimatizace, která udržuje teplotu na předvolené hodnotě, i když motor vozidla neběží.
|
Kabina XL
Kompaktní velikost, komfort velké třídy: Kabina nabízí působivý dojem z vnitřního prostoru díky komfortnímu průchodu od jedněch dveří k druhým a vestavěné komfortní lůžko.
Výhody pro řidiče:
- Skvělá velikost prostoru díky velké šířce (2 440 mm)
- Pohodlná velká postel pro pauzu a odpočinek
- Rozšířené odkládací prostory pro zavazadla a potraviny
- Jednoduchý přístup k lůžku díky nízkému motorovému tunelu
Výhody pro podnikatele:
- Možnost snadné přestavby (např. pro chladicí agregáty nebo jeřáb)
- Možnost pohodlného přenocování v kabině při vícedenních cestách
- Nízká vlastní hmotnost oproti XXL a XLX a tím vyšší užitečné zatížení
Poznámka: provedení kabiny pro řidiče Euro 5
|
Mnoho praktických detailů
Jako všechny kabiny pro model TGX je i tato nová kabina vybavena mnoha praktickými detaily: moderní design vnitřního prostoru s ergonomickým místem řidiče, nová intuitivní logika indikátorů na displeji a přepracovaná koncepce zrcátek s doplňkovým předním zrcátkem. Všechny spínače jsou pohodlně dostupné a v zorném poli řidiče se nachází přehledně uspořádané přístroje. Navíc byl vytvořen dostatek místa pro odkládací přihrádky.
|
|
Více klidu
Nová akustická koncepce a výhodná aerodynamika výrazně snižují úroveň hluku ve vnitřním prostoru. Řidič se může lépe soustředit na svou práci.
|
|
Perfektní pro hlášení dopravních problémů a pro zábavu
Sériově je v kabině XL namontované rádio MMT Advanced (MAN Media Truck) s 5" dotykovým displejem a přípravou pro navigaci.
|
Jak jezdit bezpečně a efektivně
U vozu MAN TGX platí zásada „Safety First“. Středem zájmu přitom je ochrana řidiče a jiných účastníků provozu. Nehody mimo jiné vždy zvyšují náklady. Poškození vozidla a nákladu, opravy a prostoje se mohou velmi prodražit.
Inovační bezpečnostní systémy nákladního automobilu MAN TGX snižují riziko nehody a přispívají tak k vyšší efektivitě přepravy. Více bezpečnosti se bezpečně vyplatí.
Bezpečnostní součásti v nákladním automobilu MAN TGX
MAN BrakeMatic®
Elektronický stabilizační program (ESP)
Tempomat se sledováním vzdálenosti (ACC)
Asistent udržování jízdního pruhu (LGS)
Nouzový brzdový asistent (EBA)
Aktivní příčná stabilizace (CDC)
Systém kontroly tlaku v pneumatikách (TPM)
Efektivita při přepravě: Program pro efektivní a udržitelnou mobilitu
Efektivní hospodárnost vyžaduje bez problémů fungující mobilitu. Abyste šetřili cenné energetické zdroje, musí užitková vozidla jezdit co nejúsporněji. Společnost MAN Truck & Bus se nesoustředí jen na úspory paliva, ale nabízí svým zákazníkům také rozsáhlý program pro snížení celkových nákladů na vlastnictví (TCO) – důsledný a efektivní.
Pohon
Lehká konstrukce
Aerodynamika
MAN TeleMatics®
Tempomat s řízením GPS
Balíčky EfficientLine
Servisní smlouvy MAN dostupné po celé Evropě
Odborná údržba a profesionální opravy zvyšují bezpečnost a prodlužují životnost vozidla. V případě nutnosti servisu by na prvním místě měl být autorizovaný servis MAN, protože zákazníkům nabízí spolehlivý a kvalitní servis. Díky smlouvám o údržbě a servisním smlouvám MAN mají provozovatelé vozidel spolehlivost na své straně – mohou se soustředit na svůj hlavní obor činnosti, protože servis vyřídí společnost MAN. Aby byla vaše mobilita zajištěna i v zahraničí, servisní smlouvy MAN Comfort, ComfortPlus, ComfortRepair a ComfortSuper jsou nyní dostupné po celé Evropě. V závislosti na typu smlouvy může být i v zahraničí prováděna pravidelná údržba, zákonem předepsané kontroly nebo odstraňování závad vzniklých běžným provozním opotřebením vozidla. Regionální servisní stanice MAN se přitom postarají o všechna přání týkající se vozového parku.
Skvělá nabídka služeb
V segmentu dálkové přepravy nabízí společnost MAN rozsáhlou nabídku služeb, které v kombinaci s efektivními technologiemi snižují celkové provozní náklady:
- Školení řidičů MAN ProfiDrive®
- Servisní smlouvy a celosvětové prodejní záruky na celé hnací ústrojí (i v případě velkých ročních kilometrových proběhů)
- Finanční a leasingové modely, pojištění vozidel a GAP od MAN Finance
|
|
|
|
|